Sunday 2 September 2018

KELAHIRAN BARU SEPTEMBER...




Tanggal 1 september 2018, lahirlah dua buah buku yang ditunggu-tunggu .
Dua buah buku anekdot hasil karya aku dan beberapa orang penulis hebat yang lain.
Bersyukur kerana terpilih dalam projek anekdot ini.

Terima kasih kepada sifu Khairy Tajudin yang memberi peluang kepada saya untuk menulis dalam projek anekdot ini. Insya-Allah akan terus memperbaiki penulisan aku untuk menjadi lebih bagus! hehehee

Buku ape?
Okaylah, dua buku yang dimaksudkan adalah:

1.  RAGAM BUDAK SEKOLAH 
2.  SERAMEDI


1. RAGAM BUDAK SEKOLAH.

Buku ini merupakan hasil tulisan 23 orang penulis dari pelbagai latar belakang bergabung lalu terhasillah buku Ragam Budak Sekolah ini. Di dalam buku ini ada lebih dari 100 buah anekdot yang pasti mengembalikan memori kelakar korang semasa zaman persekolahan dahulu. Seperti tajuk buku ini, buku ini bertemakan kisah-kisah yang berlaku semasa zaman sekolah yang pastinya semua orang pernah mengalami. Seperti saya, zaman persekolahan adalah zaman yang sangat seronok! Pasti kita semua nakkembali ke zaman persekolahan kan? Dapatkan buku ini, pasti korang dapat kembali ke zaman persekolahan!!



2. SERAMEDI

Buku ini adalah hasil tulisan 21 orang penulis yang berbakat (termasuk saya) yang telah menghasilkan antologi anekdot seram komedi ini. Buku ini bukan lah walaupun terdiri daripada kisah-kisah seram, namun elemen komedi dimasukkandalam setiap kisah bagi menimbulkan elemen kelakar dan menghiburkan hati pembaca. Cover buku ini mempunyai kisah sebenarnya. Pihak penerbit sudah beberapa kali menukar cover buku ini supaya dapat menunjukkan elemen kelakar pada model cover ni dan akhirnya setelah melalui proses pengundian dan penambahbaikan, akhirnya inilah hasil cover buku ini. Harap korang tak komplen seram lagi lah ye... :)


p/s : Semoga kelahiran dua buah buku ini dapat menghiburkan hati korang pembaca semua ini. terima kasih kerana menyokong aku dalam bidang penulisan ini.

Oh ya! lupa nak bagi tau.. buku ni tidak dijual di pasaran kerana edisi terhad. Boleh tanya di ruangan komen jika korang berminat ye!


-SHARIZAL SUHAIMI-


No comments:

Post a Comment